Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Micael Nydén - 1 maj 2010 21:01

I går hjälpte jag en kille som hade ont i rygg och nacke. Hade smärt intesitet vid palpation av en skala 1-5 så hade han 4 i ryggslutet och uppe vid nacken 4-5.
Efter att mina magiska fingrar varit framme så fick vi ner smärtan till 2 på båda ställena.
Använde en teknik som går ut på att positionera i smärtfria lägen. Han har haft ont i ca 10 år.

 

Innan jag gjorde min behandling så gjorde jag en undersökning som bestod av lite olika rörelsetester för att se vilka rörelser som är jobbiga. Därefter så fick han lägga sig på bänken så att jag kunde palpera musklerna på ryggen även några töjtester, för det kan vara så att vissa muskler som är korta kan skevställa kroppen så att smärta uppkommer. Fel arbetsstälning kan också den ställa till problem med kroppen.

 

Vi skall träffas igen så uppdatering kommer.

Ovido - Quiz & Flashcards