Alla inlägg den 4 januari 2008

Av Micael Nydén - 4 januari 2008 14:55

Idag träffade jag en kompis till min fru som är gravid. Hon har ett stort intresse inom alternativa behandlings former. Hon går på akupunktur regelbundet. Hon visade de ställen där hon fick nålar, jag förklarade inebörden av pkt. Vilket fick mig att inse att man kan en hel del nu efter bara två års studier.


Vi pratade även om den omtalade wiskeypinnen( mitt uppe i huvudet) den som dom sätter på de flesta som ska föda. Du mai 20. Skall här ge en kortare beskrivning om vad den pkt. gör i relation till förlossningen.


 Huvudsyftet med du mai 20 är följande: huvudpkt för huvudvärk,  yrsel, röda smärtande ögon, lättretlighet, högt blodtryck av överskott av energi i kroppen. Även huvudpkt. för prolapse av anus, livmoder och vaginal ja även super pkt för hemorroider.


Funkar även för smärta på/i hjässan, tinnitus mm. Får väl säga det också att man måste kombinera du mai 20 med andra pkt. beroende av var problemets ursprung är.


Som Ni kan se så har den pkt. inte så mycket att göra med att barnet skall komma ut. För att en av uppgifterna den har är att dra saker uppåt. Inte neråt/ut.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards